سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۸۹۲۷
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲

فکرشهر: مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از واگذاری 19 پروانه دفتر پیشخوان دولت جدید خبر داد و گفت: خدمات الکترونیکی و حضوری توسط 245 دفتر خدمات دولت شهری و روستایی در استان ارائه می شود.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر، علی سملیان با اعلام این خبر گفت: یکی از مزایای وجود دفاتر پیشخوان دولت، نهادینه کردن مبحث دولت الکترونیک در جامعه شهری و روستایی استان است بطوریکه اقشار مختلف بصورت عملی با مزایای استفاده از خدمات دولت الکترونیک آشنا شده و به خوبی در زندگی روزمره خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در مجموع 245 دفتر خدمات پیشخوان دولت در استان فعالیت میکنند افزود: از این تعداد 88 دفتر پیشخوان خدمات دولت شهری و  157 دفتر خدمات iCT روستایی است که در سال جاری نیز برای 19 دفتر پیشخوان جدید پروانه صادر شده است.

سملیان با اشاره به اینکه از دلایل تشکیل دفاتر پیشخوان دولت جلوگیری از موازی‌کاری دستگاه‌های دولتی و حرکت به سوی دولت الکترونیک است گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی دولت موظفند خدمات الکترونیکی خود را از راه این دفاتر ارائه دهند و این دفاتر به دست بخش خصوصی اداره شود تا با توجه به استفاده بهینه از منابع، هزینه ها را به صورت قابل توجهی کاهش دهند و از این رهگذر کارایی بالاتری را به ثبت رسانند.

رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان استان تصریح کرد: گسترش عدالت اجتماعی از مهم ترین مزایای فعالیت دفاتر پیشخوان است که فرصت برابری براي هر شخص به منظور مراجعه به دستگاه‌ دولتي ايجاد میکند چرا كه می بایست شخصی كه در روستا است با فردی كه در شهر زندگي مي‌كند، براي انجام امور مربوط به دستگاهای اجرایی دولتی از امتیازی عادلانه برخوردار باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر